3 z 7
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
ZASADY
Każdy gracz rysuje kwadrat/siatkę 10 x 10. W pionie siatkę numerujemy od 1 do 10, a w poziomie od A do J. Wygodnie jest wykorzystać do tego kartki w kratkę, gdzie jedna kratka (pół centymetra) to jedno pole np. A1, D6 itd.
Ważne! Gracze muszą mieć dwie siatki. Na jedną będą nanosić swoje statki, a na drugiej oznaczać to, co już wiedzą o sytuacji na polu przeciwnika.
Następnie gracze umieszczają swoje „statki” na planszy. Oto statki, które masz do wykorzystania:
1 statek czteromasztowy
2 okręty trójmasztowe
3 statki dwumasztowe
4 statki jednomasztowe
Celem graczy jest namierzyć pozycje przeciwnika i zatopić jego okręty.
Jeśli trafisz w statek jednomasztowy, trafiony mówi: trafiony-zatopiony, jeśli uderzysz w statek większy, przeciwnik powie: trafiony-niezatopiony", jeśli trafisz w puste pole usłyszysz: pudło!
PUNKTACJA
W grze stosuje się zasadę, kto pierwszy ten lepszy. Oznacza to, że wygrywa ten gracz, który jak najszybciej zatopi statki przeciwnika, a tym samym uchroni swoje okręty.
Powodzenia!